Tip aan Frank de Boer: Vlieg het anders aan, man
17-06-2021
Ronaldo die hannest met flesjes Coca-Cola? Dat was geen nieuws in vergelijking met de ludieke stunt die een Oranjefan uithaalde boven het trainingsveld van het Nederlands Elftal. ‘Frank, gewoon 4-3-3’ stond er op de sleep achter een boven vliegend vliegtuig. Met recht een geniale actie: zowel de spelers als de Boer hebben er hard om gelachen. Hij bleef echter bij zijn standpunt, maar het moment was schitterend.
Een paar dagen later verschijnt er op Twitter een tweet: ‘Vliegtuigen met reclameslepen zijn het nieuwe twitter voor mensen met knaken,’ waarbij er gekscherend teksten in de lucht worden gephotoshopt. Een leuk knipoogje op het web, maar… Zit er geen waarheid in? Behalve dat van die knaken, dan. Want zo gek duur is het niet.
Hoe vaak verdraai jij je nek als je een kist met een staart met tekst boven je ziet vliegen? Geef maar toe. Altijd. Behalve als je fietst, want dan jodel je de sloot in. Maar hoe effectief is die reclame? Ronaldo die twee flesjes Coca-Cola tijdens een persco weg zet, zorgt voor een miljarden omzet daling bij het suikersap-bedrijf. Hij bereikt in één klein moment, miljoenen mensen. Exact wat een vliegtuig met sleep doet!
Er wordt veel te weinig gebruikt gemaakt van de mogelijkheden van zo’n sleep. Eén unieke slogan en het bereik is immens. Veel breder (en milieuvriendelijker) dan bijvoorbeeld folders. Dat kennen we nu allemaal wel. Het is zomer. Men zit buiten. De humor en winst liggen voor het oprapen.
Zie jij het zitten? Of in dit geval: zie jij jouw tekst al vliegen en door miljoenen mensen gezien worden? Even hier klikken, dan gaan we dat regelen.